måndag 20 september 2010

Tyg?

Även jag som egentligen inte gillar de mönstrade tygerna föll som pladask för detta från ZNOKDESIGN.SE men nu skulle jag vilja ha era åsikter - bu eller bä? Ska det köpas in till Lillan & Lillebror?

Likt fotbollshulliganer skanderade de...SD kom in i riksdagen och jag känner mig...ARG, ja just det. Hur kunde det ske? Jag gillar den mångfald vi har i vårat avlånga land, vad skulle vi vara utan den? Jag kan hålla med om att vi måste ta mer ansvar och ta hand om våra flyktingar, särskilt de ensamma barnen som kommer hit men det är ju inte bara det deras politik handlar om. Jag trodde verkligen att fler svenskar skulle ta sitt ansvar och sin rätt och gå och rösta. Vi har fått en gåva, vi lever i en demokrati där vi har möjligheten att välja, varför inte ta den. Jag vet, valdeltagandet var historiskt högt. Jag trodde nog också att fler med mig skulle rösta strategiskt denna omgång för att se till att scenariot inte skulle bli såhär. Jag hade glädjen att vara i södra Frankrike under ett val, det var när Front National var på väg in där. På universitetet där jag studerade blev det en dag häftiga demonstrationer från extremhögerns sida med resultat att glasrutor slogs sönder och man kastade in tårgas i skolan. Är det så vi vill ha det? Det kallar inte jag ett tryggt Sverige!

Men det var inte bara politik på agendan igår. Jag och min man firade 7-årig bröllopsdag, 7 år, två barn (snart tre) och jag är fortfarande kär! Jag har fått min drömprins och honom kommer jag att hålla i vad som än händer! *underbart*

Idag är det projekt inhandla tyger så jag vet inte hur mycket det blir gjort men jag hoppas kunna presentera något nytt alster framåt eftermiddagen.

Kram

12 kommentarer:

  1. Kolla gärna in på vår blogg och kopiera "handen" till din högerkolumn. Sprid gärna vidare - ju fler vi är som vågar visa att vi bryr oss...

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen!

    Jag älskar svartvita mönster och det här är ju bara för underbart! Tyvärr tror jag inte mina töser gillar det lika mycket ;)

    kram

    SvaraRadera
  3. Maria, visst var det snyggt! Just det svartvita gillade jag massor :-) Allt annat blir lite för mycket meandi. Jag tror inte att Lillan skulle gilla det heller...kanske lillebror.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint tyg, köp, köp sa kycklingen:-)

    SvaraRadera
  5. Livet runt 30...5, ja det blir nog så va :-)

    SvaraRadera
  6. Me like!!!! Väldigt mycket :) Söta elefanter e bra.
    Grattis till ert jubileum, kärleken e de största o viktigaste.

    SvaraRadera
  7. I LÖÖÖÖV tyget! Så snyggt! JAg är lite sucker på vissa Me&I kläder också... och Småfolk med:-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Jag och alla jag känner röstade på sd,vi är absolut inte rasister,flera i släkten som åxå röstade på sd är utlänningar,det handlar mer om att vi vill att utlänningar som begår brott skall skickas hem,att flyktingarna skall integreras bättre,att det inte blir fler "rosengård".Just nu tycker jag även det är viktigare att lägga pengarna på gamla agda på ålderdomshemmet än muhammed i fängelset...
    Tyvärr står sd för mycket mer, men inget parti är "mig" till 100%

    SvaraRadera
  9. Ja är det inte fånigt,nu kan man knappt stå för att man röstade på SD,det verkar vara ngt fult,allt som har med utlänningar att göra är SÅ känsligt! De bara skriker diskriminering om allting! Men får inte jag ett jobb pga att jag är fet/ful/tatuerad/rakad/gammal/ung ja vad som helst så är det minsann ingen som bryr sig,skulle jag inte få ett jobb pga hudfärg/slöja el liknande.ja gissa reaktionen då!!!

    SvaraRadera
  10. Maria, visst är söta elefanter alltid rätt :-)

    Natalie, jag är nog inte så förtjust i meandi men småfolk har jättefina kläder.

    Anonym, tack för din kommentar. Jag förstår att långt ifrån alla som röstade på sd är rasister men det är väl ett faktum att det är ett främlingsfientligt parti? Jag undrar också, känner jag dig?

    Kram

    SvaraRadera
  11. hej anonym

    hur feg får man va? kan du inte stå för att du röstade på sd. det går bra att klaga men inte skriva under med sitt namn fy vad fegt. jag håller med om allt du skrev, du vet vem :) jessis

    SvaraRadera