onsdag 15 september 2010

Dagisklänning och favoritbyxa

Dagisklänningar i rosa, cerise och vitt. Sydda i mjuk och skön velour som lämpar sig utmärkt på dagis. De här är dessutom i prinsessmodellen med en tryckt silverkrona på ryggen.


Jag tänkte att det kunde vara fint med randiga byxor till den långärmade klänningen.

Den ena klänningen har trekvartsärm med puff på, det är alltid trevligt att variera sig lite.

Jag fick ett brev från Försäkringskassan härom dagen pga den stundande föräldraledigheten. Där stod att man som egenföretagare som haft företag mindre än två år ska få SGI beräknat på vad en anställd person med samma arbetsuppgifter får. Jag tycker att det här ska bli lite spännande. Var ska de hitta en anställd som gör samma saker som en egenföretagare?

Jag blev så glad i morse. Jag lämnade av min man vid T-banan och passade på att kila in för en kaffe. Det var lång kö, helt plötsligt vänder sig en kvinna mot mig och öser ur sig komplimanger om mina snygga tights. Ett par tights som jag faktiskt sytt själv och varit lite halvnöjd med. Mycket för att min man sa att de ser ut som ett par såna här pyjamasbyxor som kroppsbyggare hade på tidiga 90-talet, det betyget är ju kanske inte så gott. Hennes kommentarer denna arla morgon gjorde min dag som började lite knackigt med huvudvärk, halsont och snuva! TACK!!!!!!

Jag ska försöka ta en bild på dem lite senare...mina pyjamasbyxor från 90-talet...

12 kommentarer:

  1. Men oj så fina byxor och de matchar ju jättabra till de fina klänningarna. Tänk vad underbart det är när man får en sådan komplimang när man verkligen behöver det.

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart! Det händer ju inte så ofta här i kalla Sverige så man får suga i sig när det händer :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina klänningar och byxor.
    Ser fram emot att få en levererad och så skall jag visa min fina tjej i den.

    SvaraRadera
  4. Camilla, Jag hoppas att din lilla tjej kommer att trivas i klänningen och byxorna.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fint set. Får man beställa ett sånt ?

    SvaraRadera
  6. Camilla, givetvis får man det! Kan du inte maila mig?

    vad många Camilla det blev :-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. finfina! de med FK är att du ska få högsta summa, en kompis till mig i samma situation har redan fått, mycket bra!

    SvaraRadera
  8. Aleisa, intressant att höra att det fungerar i praktiken också :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga kläder och så roligt att få en sån komplimang:) Gillar verkligen modellen på den där klänningen med fickor, jättesöt!

    SvaraRadera
  10. JuMel, Tackar och bockar. Visst är det underbart att få komplimanger från okända människor, det värmer i hjärtat :-)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Mest om den som ge komplimangen är superduktig, JUMEL gör jättefina kläder, och du med!
    JA, ang min docka, den köpte jag i somras av en kille som hade en hel källare full med dem, han hade stäng sin butik och sålde alla dockor, skåpet, osv. Ja, ddet visade att han var vän till min man när jag var där och köpte min. kan fråga om har nåt kvar, men busgods eller porto kommer att bli dyrt för dig. annars kostade den bara 150 tror jag. FK stämmer faktiskt, min kompis är mycket nöjd! Kram!

    SvaraRadera
  12. Aleisa, du får gärna kolla med honom vad han ska ha och om han har koll på frakten. Härligt med FK :-)

    Kram

    SvaraRadera