tisdag 28 september 2010

Draperier

Behöver du hjälp med textila inredningsdetaljer så kan jag hjälpa till. Här är måttbeställda draperier till en loftsäng. Jag kommer att visa bilder på det färdiga resultatet när jag varit ute och monterat dem.

Idag var det BVC-besök på schemat. Femårskontroll för Lillan och treårskontroll för Lillebror. Det gick bra men de är ju små komiker båda två. Lillan skulle rita en teckning, det blev en tjej med cowboyhatt och medalj. Sköterskan bad henne skriva sitt namn under, då skriver hon...Alva (Hon heter Victoria, motiveringen var att Alva är mycket lättare att skriva) Jag skrattade så jag satt dubbelvikt. Sen skulle Lillebror beskriva några bilder, han sitter lite nonchalant och bygger olika arkitektiska former med klossar. Kastar ett öga på bilden av en mössa. Sköterskan frågar: "Var har man den?" Lillebror säger: "Min är borta, den ligger nog på gräset vid grävskopan" Rätt svar: På huvudet. Så visar sköterksan en bild på en kopp och frågar: "Vad dricker du ur den?" Lillebror svarar snabbt och bestämt: "kaffe!" och han fortsätter att hävda att han faktiskt dricker kaffe, och jag skrattar så jag nästan kissar på mig. I den stilen höll de på i en timma...Lillan fick avsluta med en spruta, hon tittar på den och säger: " Men du måste nog vässa den lite mer!" Hon sa inte ett pip när den sedan skulle tas, min duktiga tjej som ska få glass efter dagis, Lillebror också såklart!

Ha en härlig tisdag alla, här ska tryckas prinsessmössor!

5 kommentarer:

  1. Oj,oj, vässa sprutan, den var bra! Vad härliga barn ändå är. Snygga draperier verkar det också bli!

    SvaraRadera
  2. Camilla, visst är barn underbara! ...och väldigt oförutsägbara :-)

    Ett hus i vitt, eller hur? :-)

    SvaraRadera