fredag 17 september 2010

Förvaringspåse, Dagispåse

Förvaringspåsar, grunden är dagispåsen. De övre är till för att förvara regnkläder i, jag har också sytt på ett par handtag så att de går lätt att bära med sig till skolan och även hänga upp där. Nedanför en dagispåse att förvara snuttefilt och napp i, till liten Flora.


Dessa förkylningstider! Igår låg jag helt däckad med feber och en dunderförkylning. idag är det något bättre men inte helt bra. Jag blir såååå frusterad.

Det här med att märka barnens kläder. Nu när vi köpte nya galonkläder till barnen skrev vi faktiskt med spritpenna, stort, på utsidan av kläderna. På andra kläder syr jag på en etikett, även där på utsidan. Vi kommer inte att kunna sälja dem i andra hand men å andra sidan är det bättre än att behöva köpa nya för att någon / några "tar fel" i hallen på dagis. Något som också gör mig sååååååå frustrerad. Jag har en morbror som åker österut några gånger per år med kläder, leksaker, husegeråd.....ja allt som människor kan behöva. Jag skickar gladeligen med säckar med (supermärkta) barnkläder istället för att sälja dem, jag vet ju att de kommer fram och jag vet att de uppskattas och bäst av allt, vi får ha kvar barnens kläder tills de växt ur dem.

Mycket frustration idag, men mest för att jag är förkyld och sugen på godis, eller.....ja något är det i alla fall.

Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Så fina väskor! Har tänkt sy nåt liknande men ej kommit till skott. Det är ju så mycket kläder som ska fram och tillbaka. Bra med ordentlig märkning också :)

    SvaraRadera
  2. Camilla, tack så mycket. Jag funderar också, och ritar, och skissar på en ännu större väska där man får plats med allt :-) Men jag kommer inte heller till skott, nu börjar jag närma mig i alla fall...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! jag är också sugen på godis...

    SvaraRadera
  4. Tack! Hoppas det gått över i morgon....jag har en Toblerone i skafferiet, går runt den som om vore det het gröt men jag kanske skulle slå till ;-)

    SvaraRadera
  5. Jaaa vilken fin påse till min Flora, den blir super, tack tack tack!!!

    SvaraRadera
  6. Vad fina påsarna blev! Tack Ida.
    Om du är sugen så svulla på. Varför pina sig ? ;-)

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé med regnklädespåse! Snygga!

    SvaraRadera