fredag 10 september 2010

Höstmössor

Nu när hösten är här kan det vara skönt med en lite tunnare mössa att värma knoppen med. På morgonen är det lite småkyligt och här har vi plockat fram mössorna, vantarna med för den delen...

Idag fyller Lillebror tre år, tänk så snabbt det kan gå. Jag minns det som igår, där på förlossningen, ljuset, dofterna och det underbara lilla liv som jag fick i mina armar. Det är ju helt otroligt egentligen, att han redan är en liten person med egna tankar, en egen personlighet - vår Henry helt enkelt. Liten Henry som här om dagen var inne i badrummet när jag klädde på mig (jag har lite klädkris just nu då jag är mellan vanliga kläder och mammakläder), så tittar han på mig och säger: "Vad fin du blev mamma". Jag blev så glad så att jag började gråta, det var precs vad jag behövde höra just den morgonen.

I natt har vi inte sovit en blund! Klockan 2300 vaknar Lillan med ett skrik, hon har fruktansvärt ont i ett öra och sedan fortsatte det hela natten lång. Vid läkarbesöket i morse fick jag veta att hon fått vätska inuti trumhinnan och inte bakom som är det vanliga (för våra barn får ju aldrig något "vanligt") och det var därför vi har vakat hela natten. Nu fick vi Kåvepenin och jag hoppas att det ger med sig snabbare än snabbt! Kåvepenin som för övrigt har börjat med tabletter för barn, minitabletter som lätt och snabbt går att svälja. Bra där!!!!

3 kommentarer:

  1. Superfina mössor! Och vilken gullig liten son du har. Treåringar kan verkligen vara helt fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst ä de underbara med sina kommentarer *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig färg på mössorna! :)

    SvaraRadera