tisdag 17 augusti 2010

Omlottbody

En liten omlottbody i rosa. Jag har ju tidigare bara sytt bodys i prematurstorlekar men kände att jag ville testa att sy en i lite större storlek eftersom det är så smidigt och lätt att ta på, den här är i storlek 68.
De trista ing-orden, momsdeklarering, fakturering, budgetering, organisering, planering, mailhantering, administrering...frustrering (ja, egentligen heter det frustration). Det var mycket av det igår så idag ser fram emot att få sy idag.

Glädjande nyheter, Välkomstbrevet från vår skola Vittra kom igår och gissa om jag hoppade högt. De kommer att införa 1 för 1 från årskurs 4, det betyder 1 dator - 1 elev. De har också valt att använda Apple och eftersom vi är en riktig applefamilj blev vi ju jätteglada och nöjda och återigen övertygade om att vi gjort rätt val för våra barn. Nu går de ju bara i förskola än så länge men kommer att fortsätta sin skolgång inom Vittra.

Om lördagsgodis, kursbladet från Medborgarskolan kom igår och jag tycker att det är lite roligt att kika på vad de har för kurser. Inte för att jag någonsin anmäler mig till någon, tyvärr. I alla fall, där fanns en kurs som hette " Bli sockerfri på två timmar". Där stod att godis innehåller tapetklister och grisknotor och jag kan väl erkänna att jag kände mig som en urkass mamma som faktiskt ger mina barn lördagsgodis nästan varje lördag. Betyder det att jag stoppar i mina barn tapetklister och grisknotor? Nej, fy attan! Det här måste jag forska i, någon som har bra info om detta?

Komiskt, När jag ändå satt där vid köksbordet passade jag på att läsa lokaltidningen. det är en liga som stjäl rattar på BMW-bilar ( tur att vi kör Folkvagn då, tänkte jag), jag började faktiskt skratta. Tänk att komma ut till sin bil på morgonen när barnen skall köras till dagis, den är låst och larmad men...där finns varken ratt eller krockkudde. Jisses!!

Nu dags att köra maskinerna varma.

Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har. Just nu har jag en tävling där du kan vinna valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack Malin, det ska jag absolut göra!

    Kram

    SvaraRadera