fredag 20 augusti 2010

Att leta inspiration

Som ni kanske vet har det ju varit fashion week här i Stockholm. Jag var bara tvungen att surfa in på den oficiella hemsidan för att suga i mig lite inspiration till höstens och vårens pojkkläder. Flickkläderna är alltid lättast, jag har nästan för många uppslag där medan det är total idétorka på pojksidan. Men nu tror jag faktiskt att jag är något på spåret. Jag gillar när det är lite preppy på pojkar och har svårt för tröjorna i skitgrönt, smutsgult och halvblå med spiderman på - lite mer stil till våra små gossar tack!

Bilden är lånad härifrån, The Fashionisto

Gravid och väldigt väldigt trött, jag märker att jag måste göra allt i ett mycket lugnare tempo än tidigare. Jag blir väldigt frustrerad tills jag inser (igen) att jag faktiskt är gravid och att min kropp nu tar hand om en liten liten individ. Jag tycker ju till exempel om att jobba en stund på kvällen men det kan jag de flesta kvällar helt glömma eftersom jag är helt slut. Igår slipade min man hela vardagsrummet som vi bredspacklat. Sedan fick jag ett ryck och tokstädade hela eftermiddagen och kvällen, jag avskyr slipdamm och missar man på ett ställe är det som om det bara förökar sig. Men gissa om jag har lite ont i kroppen idag?

Nickelodeondagen, japp! Idag bär det in till stan med kidsen för att närvara på denna årliga tillställning. Det är massor med bra artister som barnen gillar och verkar vara trevligt i största allmänhet. Det är på Skansen och börjar kl 15.00, om det är någon som bor i Stockholm och inte har något bättre för sig menar jag...

Kram och trevlig helg på er!

2 kommentarer: