måndag 16 augusti 2010

Bebisfilt med namn

En filt som ska ända till USA, en flicka har sett dagens ljus och hennes namn är Harper Jean. Jag ville ju göra en ny design till flickor, den med stjärnor går att göra i andra färger än blå och turkos om man önskar. Jag hoppas hinna sy en sådan också. Den här filten har jag sytt och dekorerat med fina sicksackband. Jag har en till filt som jag sytt med sidenband istället. Man kan också sätta en tyllvolang om man vill, variationerna är många och kunden får själv välja. Jag ska under de första veckorna här lägga ut flera exempel.

Gröna rum, jag är ju ingen trädgårdsmänniska och har så långt ifrån gröna fingrar som det bara går. Men med trädgård börjar ändå ett litet intresse gro och jag gillar det! Här är ett grönt rum, det enda jag hunnit skapa denna sommar men nästa ska vi fixa lite mer ute.

Idag börjar vardagen hemma hos Lillan & Lillebror. Vi var på förskolan och hälsade på i torsdags bara för att barnen skulle få vänja sig vid tanken. Idag rusade de in i leken och hade knappt tid att säga hejdå. När vi gick till bilen i morse kom jag att tänka på ett minnesvärt ögonblick från sommaren. Var i Skåne och skulle åka till stranden, på vägen fanns det en bondgård. Lillan säger: Titta kossor! varpå Lillebror säger: ...och en elefant!

Den sista helgen på semestern har varit underbart mysig. I fredags åkte vi in till stan och gjorde Gröna Lund. På lördagen var vi hela dagen på Saltö, vilket litet paradis! Barnen badade verkligen hela dagen och jag satt stolt på bryggan och tittade på lintottarna som hade så roligt trots att vi glömt allt vad badleksaker, hinkar och spadar heter. Borde man inte fått rutin på det efter en hel sommar? På kvällen stannade vi till hos goda vänner och vi satt ute till långt in på natten medan barnen somnade av en efter en.

Söndagen präglades väldigt mycket av jobb, jag besökte Formexmässan. Hjälp vad stort det var! Jag hittade en del intressanta saker men inte det jag mest av allt letar efter. Jag tänkte inte avslöja det riktigt ännu men det är något jag jobbar på. Min nya symaskin hade kommit så jag satte mig ner ett tag för att lära mig det jag behöver. WOW, nu blir det åka av! Kvällen spenderades med förberedelser, fix och plock. Barnen var rätt så förväntansfulla inför dagisstart så de somnade alldeles för sent. Men nu ska jag fortsätta jobba, jag ska svara på alla era mail så ha tålamod.

Kram

2 kommentarer:

  1. Åh va fin, härligt med höst och vardag va! :)

    SvaraRadera
  2. Maria, ja! Det var efterlängtat :-) Skönt att vara ganska frisk också så att orken finns där.

    Kram

    SvaraRadera