måndag 30 augusti 2010

Namnfilt

Jag fick låna den här bilden av mamma Karolina, en rikig liten goding Noah som ligger och myser på sin nya filt.

Att inte jobba för länge på måndagar, att jag aldrig lär mig? Jag jobbade sent igår, min man tittade in och sa: "tänk på att det är måndag!?". Jajaja, ska bara, vilket återigen får mig att fundera över mitt eventuella släktskap med Alfons Åberg. Jag får nog ta ett snack med min mor. Kanske är det inte pappa polisen som är min far utan i själva verket den piprökande toffelpappan Åberg...kanske? Men i alla fall, jag ville jobba länge för att slippa stressa idag. Stressa lär jag inte göra eftersom jag är väldigt trött denna tisdag.

Sänder en tanke! Till alla anställda på HQ-bank som skall likvideras, jag jobbade ju många år på firman Öhman Fondkommission och jag är säker på att det är många jag känner som nu mister sina jobb på grund av det som hänt i dagarna. Trots att jag inte jobbar i branschen längre känner jag att jag näst intill tvångsmässigt måste gå in på Di varje dag för att kolla läget och jag blev väldigt förvånad över det här då jag trodde att HQ var en välmående firma med en rätt så bra strategi. Kanske helt ovidkommande egentligen men det är vad som rör sig i mitt huvud denna morgon.

Kram På Er!

4 kommentarer:

  1. åh, pappa polisen! Jag minns att du som polisdotter var den enda som hade cykelhjälm! Vilken skillnad mot i dag då ALLA har cykelhjälm ;)

    SvaraRadera
  2. Hahah, jag var "svampen" :-) Och ja, verkligen skillnad från idag när alla till och med vuxna (inkl. mig själv) har cykelhjälm. Jag fick ju inte heller cykla med träskor för min far, och INTE åka bil utan säkerhetsbälte som många gjorde då ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. cykla med träskor eller åka bil utan säkerhetsbälte fick inte jag heller göra. och även jag har cykelhjälm nu för tiden ;)

    SvaraRadera
  4. Då var jag inte ensam om det i alla fall :-) Japp, man ska vara rädd om skallen och det som finns där inuti!

    SvaraRadera