torsdag 29 april 2010

Tyllkjolar

Många är det som skrivit till mig och undrat om man kan göra något i den här stilen.

Jag vill också meddela att Ni kan tävla om just en sådan här kjol i valfri färg hos Sandra Stomberg. För att delta i tävlingen klicka HÄR och följ tävlingsinstruktionerna.

Bilden är lånad från alltombarn.se

Jag tycker ju att kjolen ser ljuvlig ut på bilden och eftersom utmaningar är något jag gillar var jag ju bara tvungen att testa, och här nedan ser ni resultatet. Jag hade sådan tur för jag hittade brudtyll i en jättefin rosa nyans. Den vanliga tyllen kan ju kännas lite hård och vass i barnkläder medan brudtyllen är mycket mjukare och också ger ett mjukare intryck. När jag var färdig kunde jag inte motstå tanken på rosa maränger...


Jag klippte till en massa tyllkjolar igår, alla ser ut som den här. När Lillan kom ner i morse var det som ett hav av rosa tyll på hela golvet. Jag hörde bara "Åååååhhhhhhhh", kikade in på min lilla prinsessa som stod i det rosa havet och glittrade med ögonen. Som att gå på rosa moln.

11 kommentarer:

  1. Tack Sandra, jag blev själv väldigt nöjd med resultatet. Alltid lite spännande när man testar något för första gången. Jag har mailat dig!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Tjusiga!
    Lite nyfiken på priset?

    SvaraRadera
  3. Palven, Tack! Priset är 295 för den här kjolen.

    SvaraRadera
  4. Vad jättefina de är. Är det tyll "hela vägen in" eller är de fodrade med annat tyg? Blir de genomskinliga?

    SvaraRadera
  5. Mysigtdesign, På de här är det tyll hela vägen in. Det är så mycekt som 12 lager tyll så de är inte så genomskinliga.

    SvaraRadera
  6. Underbara men inte på mina killar tyvärr ; )

    SvaraRadera
  7. lilla hjärtat, tycker de inte att det är ok med tyllkjol? ;-)

    SvaraRadera
  8. Underbara, min dotter skulle älska en sådan!

    SvaraRadera
  9. Beata, tack! Min Lillan ska få en :-) Hon var helt lyrisk över all tyll.

    SvaraRadera
  10. Vad är resåren sydd i?

    SvaraRadera