måndag 26 april 2010

Madickenklänning

Med risk för att bli lite tjatig. Jag ska inte visa alla klänningar men denna gjorde mig bara så nostalgisk. Det är exakt en likadan som den allra första jag sydde, den sydde jag till Lillan för att hon skulle ha förra julen. Den julen som inte alls blev som vi tänkt på grund av Kawasakin (Inte motorcykeln utan Kawasakis sjukdom), en lång vistelse på sjukhus blev det. Den dagen vi fick åka hem hade hon den på sig och det kändes nästan som de här små kläderna man har på sin guldklimp när man lämnar BB. Den ska sparas, för alltid.

Madickenklänning till barnens kusin Nova, hon har väntat länge på den och nu kommer den. Hon fick en ljusblårutig av mamma och pappa i födelsedagspresent. Hon ville hellre ha en rödrandig och allt går ju att fixa, ibland tar det lite tid bara.

Här, Lillan som sitter och väntar på att få åka hem från Astrid Lindgrens Barnsjukhus och fira jul. Madickenklänningen, den allra allra första som hängde på sängen hela tiden är på.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Helt underbara Madickenklänningar syr du samt andra härliga kläder! Förstår att du vill spara Lillans klänning från sjukdomstiden vid julen. Hoppas hon blivit helt återställd från sjukdomen, har läst lite om den.

    SvaraRadera
  2. Tack Kristina! Ja, den klänningen är alldeles speciell. Lillan ville ge bort den till en kompis och jag började nästan gråta :-) Det blev inte så. Lillan är återställd, det har hänt mycket de senaste månaderna, tack och lov. Hon har till och med börjat växa! Äntligen :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt fin klänning! Vad duktig du är!

    SvaraRadera