söndag 25 april 2010

En söt liten Madicken

Man kan se lyckan i denna söta söta Madickens ögon. Den vita rosetten i håret är detaljen som gör hela outfiten komplett. Jag blir så lycklig när jag får epost med såhär fina bilder, det är lite skillnad mot när kläderna hänger här på sina galgar.


En underbar helg börjar gå mot sitt slut och jag ska faktiskt sätta mig vid mina maskiner för att sy ytterligare en Madickenklänning. Lillans kompis ramlade från klätterställningen på dagis i fredags och bröt armen, så igår åkte vi och köpte en bukett med rosa rosor och ett kort till lilla Sofie "för det gör man när någon skadat sig" säger min kloka omtänksamma dotter och jag får en liten tår i ögat av stolthet. Sedan har vi jagat jacka till Lillebror. Han är så fäst vid sin vita popjacka som är i stl...80!? Det är ju trekvartsärm på den! Varje morgon utövar vi en kamp för att få på honom något annat. Han liggstrejkar i hallen medan han med hysterisk stämma upprepar " NEJ, ha den farta (svarta som tydligen betyder...vita) jackan!!!!". Vi har varit överallt för att hitta någon jacka han gillar men inte lyckats. Vi köpte en vit- och svartrutig och den lilla popjackan är nu gömd. Jag förbereder mig på kaos i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar