torsdag 8 april 2010

Lillans rum

Ja, planeringen är i full gång inför flytten den 7 maj. Lillan vill ju ha ett prinsessrum och jag är allergisk mot alla dessa disneyprinsessor, jag kan inte hur mycket jag än vill tycka att det är snyggt att klistra upp en massa klistermärken på väggarna (wallies tror jag visst att det heter). Så med inspiration från det underbara slott vi besökte i Frankrike börjar rummet ta form i mitt huvud. Det kommer att bli ett prinsessrum - ett slottsrum. Jag skulle hemskt gärna göra en spegelvägg med tillhörande balettstång också men vi får se hur det blir med den saken.

Lillan kikar ut över havet från ett av tornen på Slottet i La Napoule/Mandelieu. En plats för en riktig prinsessa. Åååå, längtar tillbaka!

Här fick jag inspiration till den kommande sänghimmeln som ska hänga över den stora sängen med en hög sängavel i äkta prinsessstil.

Guldtofsar är ju en självklarhet! Jag tänkte mig mycket tyg i gardinerna, vit sammet. Det känns lyxigt och lite slottslikt. Jag hittade dem när jag trillade in på Nyhagaboden som ligger ett stenkast från oss.
Den första av detaljerna som vi införskaffade till Lillans prinsessrum. En ljuskrona att hänga eller ställa. Den är köpt på Cup of Style och kommer att passa som handen i hansken i ett prinsessrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar