tisdag 20 april 2010

Tyllkjol

Tyll, tyll, tyll! Tyllkjol är inne bland kändisbarnen just nu. Läst på Allt om Barn, se hela artikeln här.

Även Lillan & Lillebror har tyllkjolar för beställning, här följer några exempel på typ av tyllkjol. Man kan själv välja färg och form på tyllkjolen efter egen smak, kontakta mig order@lillanlillebror.se så kommer vi fram till en läcker design till just Din prinsessa.



Tyllkjol i massor av lager, den ena är enbart rosa och den andra har jag blandat med vitt tyll. Dessa är sydda i brudtyll som ger ett mjukare intryck men även är mjukare för små barn att ha på sig.

Här är lillan på väg på bal, denna är egentligen en klänning men kan sys som kjol också. Den har två lager och sidenband påsytt nedtill. Kjolarna är olika långa, den undre är längre.

Tyllkjol, tutu till baletten. Denna är sydd i brudtyll och har endast två lager för att inte bli för klumpig när Lillan ska dansa, om man ska ha den som en kalaskjol bör den ha några fler lager. Man kan sy den i upp till åtta lager, då blir den riktigt puffig. Denna är en lite längre modell och jag har lagt veck för att få den sådär...underbar. Den har en kanal av blankt tyg upptill i däri finns resår.

Här en tyllkjol med volang nedtill och en paljettdetalj i skarven mellan kjolen och volangen. Denna har också en underkjol i trikå för att vara skön mot huden. Den är sydd i två lager tyll men kan även den sys i upp till åtta lager.



Här är också en kjol till dans, och som givetvis kan användas till fest också. Den är sydd i vit tyll med silverpaljetter. Den är lite mjukare i känslan. Jag har gjort den klockad och denna är i tre lager. Upptill en kanal i blankt tyg och kjolen knyter man fram eller bak med ett brett sidenband, gillas skarpt av min prinsessa i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Du, så fina klänningar du syr! Mina prinsessor älskar klänningar, speciellt i jersey-tyg, och gärna med fickor på. Jag får ta och lägga in en beställning tror jag!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad glad jag blir att du tycker om mina kläder. Lillan (min lilla tonåring på 4 år, snart fem) älskar också klänningar.

    SvaraRadera
  3. Men vilka söta kjolar du sytt, man blir verkligen inspirerad.
    Har hittat underbar tyll här i USA och var tvungen att googla bilder för att se vad jag skall skapa. Hittade då din sida. Tyllen som jag skall köpa i eftermiddag kostar 10 kr/m (!!!) och finns i 10 färger... måste nog begränsa mig något.
    Hösthälsning Veronica D

    SvaraRadera