tisdag 27 april 2010

En dröm....

Detta måste ju vara en drömtvättstuga för oss med barn? Jag funderar starkt på att i alla fall ha två tvättmaskiner nu när vi flyttar och får tillfälle att göra om igen. Jag hittade den här bilden på en annan blogg, lade ner den i downloads och tänkte att jag skulle minnas adressen...vilket jag ju självklart inte gör. Jag återkommer om jag hittar den för det var en otroligt fin och inspirerande blogg.

Ja, flytten närmar sig med stormsteg! Au secours! Hjälp! hur ska vi hinna allt? Vi får nycklarna till nya huset den 7 maj och våra köpare får sina nycklar den 17 maj. Det lämnar 10 dagar till renovering. Hur mycket hinner man på de dagarna? Jag känner mig tokstressad men orkar/hinner liksom inte ta tag i något. I helgen ska vi börja packa och leta vitvaror för allt ska bytas ut, man kanske kan köra till IKEA också och rita upp ett kök?

8 kommentarer:

  1. Visst kan man det! De är mycket duktiga! Men kolla även Electrolux Home...

    SvaraRadera
  2. MariaH - igen ;)28 april 2010 kl. 00:00

    Hittade bloggen: http://grannysmithgreen.blogspot.com/2009/01/laundry-love.html

    SvaraRadera
  3. På 10 dagar hinner man inte mycket. Att renovera vår lägenhet (79 kvadrat) tog en månad. Då målade jag väggarna i 4 rum och målade taken samt la 3 golv... Då gjorde jag förvisso allt själv nästan. Dygnet runt.

    SvaraRadera
  4. MariaH: Tror du det? vi har varit på Electrolux Home i Täby C, de var inte så serviceminded så vi valde bort det :-) Vitvarorna blir nog från Elgiganten eller tretti.se. Jag funderar på att fråga om jag kan komma in och mäta köket idag så att vi kan börja planera på "riktigt". Tack för pepp! KRAM

    SvaraRadera
  5. Hanna, vi kommer inte att göra så mycket själva. Vi kommer att måla, resten tar våra duktiga hantverkar hand om :-)

    SvaraRadera
  6. Maria, tack för bloggen :-) Hur hittade du den? KRAM

    SvaraRadera
  7. VIIIILLLL HAAAA!!! Om jag hade en sån tvättstuga så skulle bo där :D Vår sunkiga 70-talstvättstuga, med otymplig klädkammare mitt i allt ska göras om snart vill jag lova och då blir det TVÅ tvättmaskiner och ut med det trasiga torkskåpet...

    Lycka till med flytt och renovering och jobba inte ihjäl dig gumman!

    kram Mia

    SvaraRadera
  8. Maria, visst ser det ut som en dröm? :-) Två tvättmaskiner verkar som en helt underbar lösning. Jag ska försöka att inte jobba ihjäl mig. Tur att jag inte jobbar på jobbet längre för tidsmässigt skulle det aldrig gå ihop! Tack för pepp!! Det behövs, just nu är det så roligt att sy så det är det enda jag vill göra, renovering, flytt???? Hmmm, jag tror dock att det kommer att bli roligt när vi väl är där. Ska börja med att riva en vägg...vi har köpt ett badkar som är 6 cm för långt...typiskt oss va?? :-) KRAM

    SvaraRadera