torsdag 22 april 2010

Äntligenhemma mässa

Ja, idag har jag varit på mässa. Jättemysigt verkligen trots att jag kanske inte blev riktigt så inspirerad som jag trodde att jag skulle bli. Det var i alla fall en skön paus från symaskinerna som jag umgåtts med väldigt mycket de senaste dagarna, jag vet att när jag börjar prata med dem är det dags att ta sig ut i den riktiga världen för ett tag.

Den här läckra lampskärmen blev jag tokkär i, lampfoten var helt i min smak också. Jag tyckte om den väldigt gula färgen även om jag kanske inte skulle tillämpa det i mitt hem.

Här, rött och rosa. Mina färger verkligen, det var bara så läckert med alla lampor och explosionen av färg.

Vi hamnade slutligen i montern som tillhörde Nacka Byggnadsvård AB. WOW! Jag blev helt tagen, såpass att vi på vägen hem från mässan åkte förbi Solna för att besöka den verkliga butiken/verkstaden. Oj, jag skulle kunna spendera flera timmar där bland alla gamla dörrar och fönster, knoppar och beslag. Jag hittade ett helt fantastiskt fönster, som var riktigt stort och halvmåneformat. Vi ska inreda vinden på ca 60 kvadrat i nya huset och ha som "master bedroom" och jag med mina skumma idéer har fått för mig att jag istället för sänggavel skulle vilja ha ett stort fönster och en sån där "lager på lagersäng" (prinsessan på ärten) som man skjuter in mot fönstret. Det skulle vara så fint och annorlunda. Var hittar man en snickare som kan installera ett gammalt fönster?


6 kommentarer:

  1. En snickare som sätter in ett nytt eller gammalt fönster - är det nån skillnad tror du?

    SvaraRadera
  2. ooooo, ja. Det tror jag...det var verkligen gammalt och dessutom svängt upptill men karmen var kvar och det måste ju vara positivt. Jag ska höra mig för.

    SvaraRadera
  3. Hej! Carin Rudbergs lillasyster här. Har fått så många positiva kommentarer om filten du gjorde åt min Nils i paraplytyget! Har du funderat på att göra våråkpåsar i liknande tyg, dvs tunna? Jag tror att det skulle vara poppis!
    Hälsningar Ingrid

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid! Jag funderar på det varje säsongsskiftning :-) Jag hinner dock aldrig för att det blir för kallt/varmt. Men jag kanske skulle försöka hinna med det i år. //Ida

    SvaraRadera
  5. Tack Ida, för en mysig och inspirerande dag!Håller helt med, Nacka Byggnadsvård, helt fantastiskt! Dit blir det flera besök och då med ett besök på fiket runt hörnet, en solig vår dag kanske.
    Kram Suss

    SvaraRadera