fredag 30 april 2010

Sjömanskläder

Jag har fått en till utmaning. Att göra min tolkning av sjömanskläder. Det finns en del på marknaden och de känns kanske lite...90-tal? Jag har valt att använda saltiskläderna och finklänningen som grundmodeller till sjömanskläder à Lillan & Lillebror.

Sjömanskläder som finns på linuslotta.se, de har jättesnygga kläder men dessa ser inte så bekväma ut tyckte mamma som beställde kläderna av mig och jag är benägen att hålla med där.

Sjömansklänning till en liten tjej, bilderna är lånade från linuslotta.se. De har väldigt många snygga klänningar och skorna är ju fantastiska! Men denna klänning känns kanske lite 90-tal?

2 kommentarer:

  1. Fick precis hem tyllkjolen!
    Såååååå himla fin! Supernöjd, tack! :)

    Mailar dig bilder lite senare :)

    SvaraRadera
  2. Oh, så kul. Är stort fan av sjömanskläder och ser verkligen fram emot din tolkning. Gillar lite kortare byxor till killarna, hur tänker du?

    SvaraRadera