tisdag 27 april 2010

Min älskade älskade lilla Madick

Lilla fröken finemang har gjort det igen! Lillan är en riktig liten busunge som hittar på en massa små hyss. Inga allvarliga saker utan mest sådant man kan skratta åt i efterhand. Hon besökte sin kompis Alva på eftermiddagen och snurrade in den här borsten i håret. Slutligen fick jag klippa av alla piggar på borsten för att få bort den, alternativet var att snagga henne och det kändes tänkbart?...NEJ...Så i morgon ska jag köpa en ny borste till Alvas mamma.

Ett roligt hyss hon gjorde förut som fortfarande gör att skrattet bara bubblar inom mig följer här: Vi var hos mormor och morfar som hade vattensköldpaddor (eller rättare sagt min lillebror hade sköldpaddor). Vi satt i köket och åt middag när Lillan ställer sig i dörröppningen med händerna i sidorna och ser sådär stolt ut som bara hon kan göra. Så säger hon " NU har jag gett krabborna mat!". Jag anade oråd och följde med min omåttligt stolta dotter till akvariet. Hon hade hällt i ett storpack C-vitamin till sköldpaddorna som kämpade för sitt liv där i det geggiga vattnet.

Ja, det är sådana små hyss som vår lilla Madick hittar på...

God Natt!

2 kommentarer:

  1. hehe stackars sköldpaddor. men hon menade bara väl....
    o borsten ajaj så gjorde ja med som liten, tur ni slapp klippa håret iaf..

    lite roligt att barnen kan busa till det ibland.

    SvaraRadera
  2. Anonym, Jag det är så underbart med väldigt kreativa och busiga barn. Man kan ju inte annat än skratta :-)

    SvaraRadera