tisdag 30 mars 2010

Jeans och vårens nya tröja

Den första beställningen på vårens sköna pojktröja (som givetvis även passar till flickor). Denna lite segelinspirerad med en röd och vitrandig stjärna framtill. Till den ett par sköna jeans som inte sitter åt någon stans utan tillåter bus och lek. Lillebror fick ett par likadana och de blev genast en favorit eftersom de är som mysbyxor...fast snyggare.


Lillan har fått ett byxryck. en morgon stod hon vid garderoben och frågade om jag kunde ta fram ett par jeans....WHAT??!! Det är nämligen så att hon i tre års tid enbart velat ha strumpbyxor och klänning, kanske kjol. Det fanns inga jeans så mamma fick samma dag åka till den stora kedjan för att inskaffa ett par. Min vision är ju att sy alla kläder till barnen och de bara ska ha Lillan & Lillebror (bättre reklampelare finns ju inte än dessa små godbitar) men ibland hinner jag helt enkelt inte. Någon gång när jag får tid ska jag sy några byxor till min modemedvetna lilla tjej.

3 kommentarer:

  1. Det känns som om våra stora tjejer följer samma mönster. För 2 veckor sedan fick jag samma fråga från Tyra. Gissa om jag blev förvånad, men ändå väldigt glad! ;o) /Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika, försökte ringa dig precis. Undrar om det räcker om jag skickar kläderna i morgon? Jag var lite osäker på om ni ska vara kvar i Stockholm eller åka bort. vi åker till Lofsdalen i morgon. Jag blev också glad över jeansfrågan, så praktiskt nu när det börjar bli vår :-) KRAM

    SvaraRadera
  3. Ida, Gustav blev så fin i sina kläder! Han tyckte det var toppen att öppna paketet och blev sen så glad över innehållet. Klädintresserad liten kille det där?? ;-) Återigen är jag jättenöjd. //Lina

    SvaraRadera