söndag 21 mars 2010

Jeans och favoritbyxa

Håller på med några jeans. Mitt i kom barnen på att de skulle bada så jag hann inte så mycket längre än hit. Grannen (vi bor i radhus) har klagat på att min overlock (som han tror är en industrimaskin) låter för mycket. Därför kan jag inte sy något efter tio vilket är lite tråkigt, när man är igång är det skönt att få avsluta det man håller på med. Snart flyttar vi och jag tycker att det ska bli skönt att kunna jobba när jag vill.

Tänk, igår var det så vårigt och till och med lite varmt. Idag har det snöat nästan hela dagen, jag blir så arg att jag skrattar åt eländet.

Lillebror har fått vattkoppor, vi hittade en koppa mellan skulderbladen på honom i morse och nu har de förökat sig till ryggen, magen och huvudet. Han verkar ändå vara vid god vigör men jag började skratta igen, först snö och sedan detta. Som om vi inte vabbat tillräckligt denna vinter? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar