måndag 1 mars 2010

Det bidde bara...

...en klänning. Det är ju inte lätt att ta kort i detta mörker, det är ett hjärta framtill. Klänningen är sydd i manchester, den har en söm mitt fram och är lite klockad nedtill. Jag ska försöka fotografera den i dagsljus i morgon. Snälla tomten: Jag vill ha en fotoutrustning!!!????

Denna lilla specialbeställning är till Prinsessan Olga.

Jag hade storslagna planer för denna kväll, jag skulle hinna så mycket men det blir sällan som man tänkt sig och nu måste jag tänka på morgondagen trots att inspirationen är på topp och jag är i högvarv. 

Lillebror fick välja ett par av de byxor jag provsydde igår, det blev de ljusblårandiga. De satt som en smäck och nu vet jag vilken modell jag ska sy till lördag. När jag hämtade honom på förskolan sa pedagogerna med ett leende att han idag sett ut som en riktig liten stekare - Stureplan nästa...

Jag kan också tillägga att han har dem på sig forfarande, jag fick INTE ta av dem när han skulle gå och sova!

2 kommentarer:

  1. Kan ana att den är riktigt fin, men svart och mörka tyger överlag är ju "omöjliga" att fota hemma tycker jag.

    Ser myket ljuvliga plagg här, så jag lägger till dig i min blogglista :-)

    SvaraRadera
  2. Kanon! Superfin! Säkert mycket finare i verkligheten!

    Ser fram emot leverans...
    Vad gäller den nya nyansen på velouren så låter det super, bara den inte går åt lila hållet!
    (Olgas mamma gillar verkligen inte lila:-))

    STOR KRAM

    SvaraRadera