söndag 7 mars 2010

Inför fotografering

Igår hade vi ju fotografering av kläderna. Vi höll till vid Söder Mälarstrand och barnen var så duktiga. Jag jobbade ju som vanligt in i sista stund. Satt till tretiden på fredag och gick upp igen vid sex för det sista rycket. Det var ett par saker jag inte hann sy men det får jag ta, det har varit så mycket med alla dessa sjukdomar och husförsäljningen.

Bilderna som följer är testplagg kombinerat med inspiration. De riktiga bilderna (som jag sett) är helt fantastiska och kommer snart! 

Lillan var så duktig. Hon jobbade på som en riktig liten toppmodell trots 39,5 graders feber. vi märkte att hon inte riktigt var sig själv. Lillan är normalt en riktig liten teaterapa och älskar att stå i centrum men igår ville hon bara sitta framför värmefläkten. När vi kom hem tog jag tempen på henne och fick förklaringen till hennes beteende. 

Barnens änglar, de har hängt i deras fönster sedan jag-vet-inte-när. När vi skulle styla huset lade jag märke till dem (ja, det var jag som satte upp dem där en gång i tiden) och jag tycker bara att de är så vackra! Jag har hämtat mycket inspiration till vårens kollektion i inredningen i vårt hus. Både i färg och stil, det har varit ett roligt jobb att omvandla det till kläder. 

Denna tröja är en variant av den med amerikansk ringning men med en infodring upptill istället för en kant. Den är också rak nedtill i ärmen, alltså ingen mudd. Jag valde att ha lång ärm på en del kläder i år, det är så skönt att slippa tänka på starka solstrålar.

Skjorta, passar både flick och pojk. Grunden är en kombination av min Juliaklänning och Emilskjortan. Den har endast en knapp upptill och är rak nedtill i ärmen. 

Lite stor...denna är en test på den vita tröjan ovan. 

1 kommentar:

  1. Ser sååå fint ut, detta smakprov. Klassika och stilrena snitt!

    SvaraRadera