fredag 16 oktober 2009

Vintermössa

Två utav alla mössor som jag klippt ut. Den ena är stl 50/52 och den andra är 48/49.
Dagens gästdesigner heter Victoria Linder och hon tyckte att det skulle vara hjärtan på hela mössan. Hoppas nu bara att det var såhär hon menade - man vet aldrig med den bestämda lilla fröken. Den andra har jag sytt upp eftersom vi idag ska träffa Henrys lilla kompis Sandra och hon har precis rätt hattmått för att testa denna. Jag vill ju att den ska ha precis samma passform som Henrys och det är nästan ett måste att man kan prova den på någon. 

Nu är det dags att inta lite lunch och sedan ska det packas varma kläder till Lillan. Idag åker hon söderut med slutdistans Luxembourg (jag kommer att sakna henne) och farmor och farfar. Det är kallt där nu, igår -2 och när det är kallt där är det KALLT!!!!!! Det behövs alltså massor med varma sköna kläder. 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina mössor, ser väldigt sköna och gosiga ut.

    SvaraRadera
  2. Tack Paula! De är gosiga och jag är särskilt nöjd med passformen runt ansiktet :-)

    SvaraRadera