måndag 26 oktober 2009

Gubbyxa

Gubbyxan. Ett par i det underbara gubbrutiga tyget och ett par i ny ruta. Priset för gubbyxan är 280 kr. 

Jag vill också lägga in en liten parentes, det är lite krångligt tt hitta priserna här på bloggen. Det kommer att bli bättre med den nya hemsidan där det kommer att finnas en prislista att ladda ner. Till dess kan man alltid kontakta mig för prisuppgift. ida@lillanlillebror.se.

Gubbyxa till Gustav vars mamma gick och vann presentkortet jag lottade ut för ett tag sedan. De har långa muddar som man kan vika upp och ner som man vill. Muddarna håller också byxan på plats så den inte glider ner under hälen. 


Gubbyxa till Lillebror faktiskt. Han älskar sina gubbyxor, det är nästan de enda byxor han använder nu så varje ny ruta jag hittar får bli ett par nya. Jag tycker jättemycket om denna ruta, klassisk och snygg. Båda byxorna fick smalare mudd upptill eftersom både Gustav och Henry är små tunnisar vars midjemått inte är att skryta med. 

4 kommentarer:

  1. ååå så kuule bukser!!!! Hvor har du fått tak i det nederste stoffet?
    Klemmer!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    det nedersta tyget har jag köpt på Textilcentrum i Sundbyberg/Stockholm. Kram

    SvaraRadera
  3. blir lika sugen varje gång på att sy ett par t min plutt...de är så otroligt fina! FÅ NOG TA Å BESTÄLLA LITE TYG!/TINA

    SvaraRadera
  4. Gör det! Henry bor i sina gubbisar, de är ju så sköna och har en otrolig rörelsevidd //Ida

    SvaraRadera