måndag 26 oktober 2009

Tröja i grått

Två tröjor i grått, jag klippte till den ljusare först men insåg sedan att tröjan var beställd till glitterbyxorna med en stjärna på och den grå var mörkare så jag klippte en till... 
Jag tänkte mig att det skulle vara strasstenar på tröjan, köpte strass på Panduro som hängde vid sybehören. Jag lade ut dem i en stjärna, lade på pressarduken och började pressa. Så lyfter jag på pressarduken och på den sitter massor av små gummiklumpar?????? Fy fabian (som pippi säger) Vad arg och frustrerad jag blev. Men nu hittade jag ett ställe på nätet som säljer iron-on stenar. Det stället heter Bead Place och de hade storpack strass. Snart blir det väl strass lite här och där på Lillan & Lillebrors kläder. Nejdå, men en och annan dansdräkt blir det nog. så fort jag får strassen ska jag sy en vit dräkt till en liten tjej, det ska bli kul! 

Nu ska jag sy vinsten som jag lottade ut för ett tag sedan. Lina, snart kommer Gustavs kläder! De röda byxorna är fixade också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar