lördag 10 oktober 2009

Syfestival i Kista

Idag har jag varit på symässa, det var jättekul, jättemycket människor...och jättemycket tyger. Jag var mest intresserad av att kika på diverse maskiner, vill ha en ny...behöver en ny.

På väg in... 

På väg ut ett par timmar senare...

...Det blev lite velour

Lite trikå...

...ännu mer trikå

Och pälstyg, röd velour och blommigt bomullstyg.

Säkert blir det så småning om också en Brother symaskin. Jag har deras coverstitch och är så nöjd med den. Det verkar vara en prisvärd maskin, jag fick provköra en och det blir nog perfekt. Frågan är när man ska ha tid att lära sig en ny maskin???? Jag och min gamla Husqvarna är faktiskt riktigt bra kompisar nu. På de nya maskinerna är det ju knappar, display och en massa finesser som man nog måste jobba lite med innan man lärt sig. Så det inköpet får nog bli när jag är i en lugnare period än nu...kanske i sommar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar