tisdag 20 oktober 2009

Halsduk med knapp

det var det här jag gick och funderade på igår. Eftersom jag inte ville ha overlockkanten mot det mjuka barskinnet gjorde jag delarna olika, sydde ihop dem och overlockade bara två kanter. Belv riktigt bra! Den har två knappar bak så att man kan justera vidden på den. Berit (min provdocka) fick assistera, lite tight eftersom det är vuxenstorlek på henne. 

Pris för halsduken är 100 






Igår somnade både jag och Henry framför Pippi Långstrump vid sjutiden. Jag vaknade sedan vid tolv och kunde inte somna om, pigg som en lärka satte jag mig för att testa en faktureringstjänst som Mattias på designbyrån tipsade om. Den heter faktura.nu och verkar helt suverän!

Nu ska jag göra färdigt en dopbody till ett speciellt litet mirakel som ligger mig varmt om hjärtat. Den ska ha en liten krage och gå omlott bak. Hoppas kunna visa någon bild lite senare. 

7 kommentarer:

  1. väldigt lik den jag gör:) tykke de är bra!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt :-) Samma tanke. Det känns som om de sitter bättre runt halsen om man inte har kanten upptill :-)

    SvaraRadera
  3. Smart o fint, på samma gång.

    SvaraRadera
  4. Påminner om dregellapparna mina tjejer hade som små :)

    SvaraRadera
  5. Ja, just det. Mina har ju aldrig haft några :-) Varför vet jag inte riktigt?? Kanske för att jag älskade att byta kläder på dem...

    SvaraRadera
  6. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    SvaraRadera