måndag 5 oktober 2009

Nya dagiskjolar

Jag fick en beställning på dagiskjolar i velour men den vidare modellen. Jag har sedan funderat hur man gör eftersom velouren skiftar i färg ur olika riktningar. Så, jag ritade om möstret något och bestämde mig för att sy den i fem våder. På så sätt är färgen på velouren precis lika djup på hela kjolen. Priset för denna är precis som för de andra 149. Jag kom nästan in i någon slags julstämning :-) 

Storlek 74/80 och 86/92

Storlek 110/116

Barnen är så härliga, det är precis som om dom måste kolla ca var tredje minut om jag fortfarande befinner mig i huset eller om jag kanske tagit en flygstol till Gran Canaria ;-) Resultatet blir att jag ca varannan (de är ju två idag) minut hör en snorig liten som ropar MAMMA!!!! och jag svarar varje gång JAAAAA, bekräftelse tänker jag....kanske de slutar ropa då men icke sa nicke :-)  

2 kommentarer:

  1. Åh, ännu finare blev dem, söta som bara den, .....och då ropar de mammaaaaaaaaaaaa, jag vet precis hur det är. kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är de underbara! Sen när de har somnat hör man det fortfarande som ett sus i huvudet :-) Kram

    SvaraRadera