torsdag 3 september 2009

retrotyger

Nu när jag ändå är inne på retrospåret tänkte jag visa dessa som jag hittade på mammas vind. Jag har tvättat dem idag och passar på att visa dem. Visst kliar det i fingararna, tänk en retroklänning i det bruna tyget! En annan dag när jag känner att jag har lite tid över :-) Tyvärr tycker inte lillan om retro så det får bli en traderaklänning isf. 


Båda dessa är vävda, lite grövre tyger. Jag tror att det är bomull men är inte säker. Men man kan sy klänningar, byxor, dagispåsar, dagiskit och säkert flera saker...

2 kommentarer:

  1. Jag är jäteförtjust i klövertyget. Om du skulle vara intresserad av att byta lite tyg, så hör av dig.

    SvaraRadera
  2. Jag kan absolut tänka mig ett byte, vad har du?? Jag gillar hjärtan :-) Har du några tyger på din blogg?

    SvaraRadera