onsdag 2 september 2009

emilskjorta

En Emilskjorta i ljusblått randigt tyg. Jag har aldrig sytt en sådan förut och har funderat lite på hur man egentligen gör en knappslå. Jag blev jättenöjd med knappslån. Lärde mig ett och annat: 1- det är bra att sy knapphålet där man markerat att knapphålet SKALL vara. 2- det är bra om knäppningen på manschetterna går åt samma håll. Allt detta visste jag ju förut men det gick ju åt fanders ändå...

Men jag blev väldigt nöjd med modellen och ska nu sätta tänderna i denna i retrobiltyget. Känner även att jag vill göra en tjejmodell av den, likadan men med rynk vid oket, klänningslång och med fickor.

Idag har jag haft en inspirationsdag, ifall Ni undrat var jag har varit hela dagen :-) Nu ska jag ta en kopp te och sedan fortsätta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar