torsdag 14 april 2011

Thore Ivar Lars Eve 20110117

Välkommen till världen liten! Vi klarade det till två dagar före beräknad förlossning, något jag verkligen inte trodde när jag skrev det sista inlägget i höstas. Jag fick välja mellan inläggning och sängarrest hemma och valde det senare, det var nog det svåraste jag varit med om. Jag var sedan sjukskriven ända fram till förlossningen. Förlossningen som blev en snabb och intensiv sådan men alldeles alldeles underbar!

Här är han, min lilla älskade unge och jag känner att jag vill stoppa tiden varje dag. På söndag är det redan tre månader sedan han kom till oss som en liten raket och kärleken är överväldigande vissa dagar.

Vattnet har gått och jag väger in mig på förlossningen. Den lille busen hade inte fixerat sig, var inte ens ruckbar så återigen blev det sängläge för min del.

Tankarna vimlar runt i mitt huvud angående mina kläder. Jag känner det inte längre, lusten och passionen. Det är så mycket med att vara egen företagare, tänk om man bara fick göra det man tycker är kul. Det är ju inte så länge sedan Thore kom till oss så jag ska inte lägga ner precis just idag, känner mig osäker. Jag kommer tills vidare att ta en eller två beställningar i taget och då mestadels de skräddarsydda plaggen såsom sjömanskläderna, madickenklänningarna och dans/gymnastikdräkter. De kläder jag syr och vill sälja kommer att ligga under fliken till salu. Jag kommer även att ändra lite i prislistan. Jag vet att ni är massor som mailat mig och att jag inte svarat, inte ens läst *skäms*. Det är inte på grund av nonchalans utan för att jag inte riktigt är där ännu.

Bloggen kommer jag att ha kvar även om den kanske kommer att ändra karaktär något och mer handla om bestyren som mamma, inredning, barnmode, mammamode och annat skoj. Jag kommer ju självklart att lägga upp det jag syr som en inspiration till er andra som fortfarande har glöden kvar. Jag håller på med ett par väldigt intressanta projekt som jag också kommer att skriva om.

Jag tycker så mycket om er alla!

Stor kram

10 kommentarer:

  1. Nej men, stooort grattis! Jag tänkte på dig, läääänge sen! Vilken sötis! Njut av den lilla mirakel! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Grattis till lilla fina killen!

    SvaraRadera
  3. Vad underbart att höra från dig efter en lång tystnad. Har undrat och kikat in ibland...
    Grattis till en fin liten kille och hoppas att du tar det riktigt lugnt.
    Inne hos oss kan du just nu delta i en utlottning av en Mei tai. Kanske något för dig just nu...

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att allt gick bra!!!!
    Har tänkt på er och undrat, hållt tummarna;o)
    Stoooort grattis och sköt nu om dig och hela din familj!

    Var sak har sin tid, sa alltid min mormor. Å det är nog så. Lyssna till hjärtat och kroppen och ta en dag i sänder.

    SvaraRadera
  5. Saknat dig! STOOOORT grattis till sötnosen!! Njut och ta det lugnt nu!!!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till er alla och gud så skönt att allt gått bra! Jag har smygit in här för att se om du skrivit något och varit orolig. Så grattis igen!
    Blogg, liv och ja allt, man måste göra det som är rätt för en själv och gör en lycklig. Jag är glad att du fortsätter blogga!
    Ta hand om er!
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Ååååå, vad glad jag blir! Tack så jätte jättemycket för alla fina kommentarer. Bloggeriet fortsätter...

    SvaraRadera
  8. GRATTIS å välkommen tillbaka till blogglivet!

    SvaraRadera
  9. Grattis till ännu ett litet underverk! Härligt att allt gick bra, man blev ju lite orolig när du blev ordinerad sängläge.. Det måste kännas häftigt att vara trebarnsmamma. Och vad fin du ser ut vid invägningen på BB! Så såg INTE jag ut när jag kom in haha.
    Din blogg är den enda jag nånsin har följt, kul att du är tillbaka!
    kram Mimmi

    SvaraRadera