onsdag 27 april 2011

Att göra skillnad

Det tror jag alla vill, jag VILL! och just nu har jag möjligheten, jag ska tillsammans med Annika arrangera en Nallegala till förmån för Ersta och deras otroliga verksamheter. Det började en dag i mars, vi träffades på Freys hotell. Där och då bestämde vi att något måste göras, detta något växte och blev till en liten gala. En gala som kommer att hållas i Ersta kyrka den 24 september 2011. En gala där man kan buda på konst, köpa hur många nallar man vill, lyssna på musik, mingla och mycket mer.

Jag nämnde tidigare att jag vill göra skillnad, jag har gjort det länge. Vi har ett fadderbarn på Jamaica och är världsföräldrar. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det fanns så mycket behov i Sverige. Om man har glädjen att övernatta på Freys Hotell, Lilla Rådmannen eller Bakfickan kommer man mötas av en alldeles speciell figur. Freys nalle, det finns en nalle i varje rum som besökaren kan ta med sig hem för en liten peng. Överskottet skänks till Ersta diakoni och deras verksamheter. När jag hörde om detta fina initiativ köpte jag på direkten tre, en till varje hjärta jag har här hemma. Thore har sin bredvid skötbordet så att han kan prata med den när vi byter blöja. Det här plus idén om en gala och Nallegalan var född, vi hoppas och tror att det blir en följetång.


Nedan följer ett utdrag ur Annikas blogg:

I september (datum kommer) kommer den stora Nallegalan att gå av stapeln.

Vi kommer ha den i Ersta Kyrka och till förmån för Ersta Diakonis alla fina projekt, gällande utsatta människor i Sverige. Barn som utsätts för sexuella övergrepp, kvinnor som behöver ett skyddat boende, barnhospice, barnrättsbyrån mm.

På frågan varför jag gör detta svarar jag, VARFÖR INTE!! det finns ett enormt behov här i vårt Sverige gällande utsatta människor. När Ida hörde detta hakade hon på med hela sitt hjärta och nu kör vi mot Nallegalan.

Vi kommer att ha auktion på tavlor, sälja våra Freys nallar, ha en hel del sponsorer som vi ska kontakta. Uppträdanden, musik och sång.

Det kommer bli en helt underbar dag, dit du kan komma och uppleva något unikt!!!

Som sagt jag återkommer snarast om detaljer, så du får hänga med på resan du också.

Bamsekram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar