torsdag 28 april 2011

Från det ena till det andra...

På måndag flyger jag, pappi och lille Thore till New York på en veckas äventyr. Stora barnen får spendera veckan på Mälarens strand hos mormor. Jag känner...HJÄLP...och jag känner...WOW...har rätt så snabba känslosvängningar just nu. Igår drabbades jag av en stressatack och avbokade ett möte jag hade på förmiddagen idag, för att efter ca en halvtimma boka på det igen. Jag är glad att alla runt mig står ut, i och för sig tror jag att jag är såhär för jämnan...egentligen. Den eviga tidsoptimisten som jobbar bäst under press.

Thores pass är uthämtat, mitt har jag inte ens letat efter ännu (hoppas att det ligger där jag tror, annars har vi ett problem). Jag har köpt ett amningslinne för att ha på planet och den sötaste sparkdräkten jag kunde hitta för samma ändamål. Svalt och bekvämt ska det vara, om man blir tvungen att gå i gången i sju timmar...hoppas inte! I morgon tänkte jag eventuellt köpa en varsin sparkcykel och slå in i paket till Lillan & Lillebror som de kan få när vi kommer till mormor...dåligt samvete? Jag? OOOOONEJJJ!?


Jag har aldrig varit i NY, inte ens i USA så om det är någon som gjort denna storstad med bebis är jag verkligen jättenyfiken på tips!

För att tighta till schemat lite ska vi till Berns ikväll och se Ljust & Fräscht, bra timing som vanligt?!

Kram

2 kommentarer:

  1. Åh! Underbar semester ni har framför er! Jag va i NY förra året i maj o hälsade på syrran som bodde där då. De bodde centralt i NY med två kids. Kolla med henne om tips! fb2009.blogspot.com

    De enda tipset jag kan komma på såhär på rak arm var att de va smidigare att bära Stella i Baby Björnen än ha henne i vagnen om man inte skulle vara ute så länge. Men vagnen funkade ju smidigt också...de va bara en massa trappor i tunnelbanan och höga trottoarkanter.

    SvaraRadera
  2. Tack Sofie! Sjalen är nedpackad och jag tror att jag kommer att använda den mycket. Kram

    SvaraRadera