söndag 17 april 2011

Vårens projekt

och säkert sommarens också om jag känner oss rätt. Jordhögen rakt fram har varit en rabatt, en gigantisk rabatt. Som jag nämnt tidigare kan jag inte ta hand om blommor, det inser man när garderobsblomman dött. Så nu ska den bort, rubbet! Under finns berg, berg är bra - behöver varken vattnas eller rensas på ogräs. Nu återstår bara frågan, var gör vi av all jord? På återbruket står att man kan KÖPA jord, men om man vill DUMPA ca ett ton var vänder man sig då?
Mitt tillhåll, jordhögen. Insåg också att jag behöver ett par fulgummistövlar, jobbade och jobbade och insåg sedan att mina fina HUNTER blivit alldeles leriga! Eller så får jag fortsätta jobba i geggamojan med mina gamla och köpa ett par nya "finhuntergummistövlar" . Hur löjlig får man bli?

Barnen har också fått en egen odlingslåda med vinbär och jordgubbar. Om jag håller mig ifrån den och låter barnen ta hand om den kanske de överlever och bär frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar