lördag 16 april 2011

Mammabestyr

Jag åkte till Babyland med ett mission - att hitta den snyggaste skötbädden. Vad hittade jag? Ja, det var spöket Laban, Tummen och diverse andra uglymönster. Jag kom hem med en skötbädd som var ok, ekofärgad och helt plain om man så säger. Men...vi har ju numera två badrum, ett där vi byter alla blöjor och ett där vi badar. Det här betyder ju att jag behöver ha två skötbäddar och dessutom en som man kan röja undan när den inte används. Jag satt i soffan (som vanligt) och ammade Thore när jag såg det, barnens Fatboy. Så himla smart, en skötbädd som är skön som en saccosäck med frigolitkulor i som formar sig efter den lilla bebiskroppen och gör det ombonat och mysigt. Kan det bli bättre? en skötbädd som dessutom har ett smart handtag så att man kan hänga upp den. Jag satte igång direkt och resultatet blev jättebra enligt min största kritiker, Thore.


Det kanske känns lite som ett i-landsproblem, för i-landsproblemen duggar tätt här hemma. Ibland så ofta att vi nästan får skämmas lite. Men så är det väl när man lever i ett I-land, eller?


Jag blev så glad idag när jag slog på datorn och kunde räkna till ungefär 200 besök - idag. Det trodde jag verkligen inte efter att ha varit så inaktiv under så lång tid, jag hade varit lycklig för 2 besök. Det var till och med så att det började klia lite i fingrarna, kanske att min Henry får en tröja i tyget med stjärnor som han så länge gått och fingrat på. En dag stod han till och med i hallen med tyget under armen, han ville så gärna ta med det och visa sina kompisar.

1 kommentar:

  1. Så smart och praktiskt! Den blev jättefin. Jag hade dock en tendens att bli lite trögtänkt när jag ammade....

    SvaraRadera