måndag 25 april 2011

Vi möter våren

Ja, varje år möter vi våren och vi gör det i Vaxholm, denna underbara plats på jorden! När vi flyttade till Stockholm råkade vi hamna i en lägenhet i Vaxholm, det passade oss jättebra just då. Vi jobbade massor och när vi inte gjorde det hade vi gångavstånd ner till kajen. Familjen blev, eller var på väg att bli större och en lägenhet på tredje våningen utan hiss kändes inte så passande. Att köpa sitt första boende i Vaxholm är lite svårt eftersom priserna är skyhöga där så vi hamnade där vi bor nu. Vi stortrivs här men jag drömmer ändå om ett hus i Vaxholm, det behöver inte vara stort, inte ens snyggt bara det ligger centralt.

Den första varma dagen for vi till Vaxholm, jag och barnen. Vi började med en lunch på kajen där barnen skrattade med måsarna, och matade dem med potatismoset.

Det stora ankaret i gästhamnen är jätteroligt och slår varje lekplats med hästlängder.

Lillan tyckte precis som jag att de här båtarna var jättefina, kanske morfars båt ligger här? Nja, morfars båt är lite större och borde ligga i närheten av Enköping om jag inte misstar mig.


Vi avslutade vår heldag på min "hemliga" strand, den vi alltid sprang ner till efter varma jobbdagar. Där doppade barnen fötterna, pratade med svanar och gummistövlarna guppade i vågorna (nej, det var inte meningen men det kom en stor båt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar