fredag 15 oktober 2010

Vantar

Det här med vantar, jag tror att alla på vår förskola har likadana vantar. De kommer från POP och är antingen blårandiga eller rödrandiga. Det är ju näst intill omöjligt att hålla reda på dem och det börjar kännas som om vantar liksom är en engångsartikel. Därför ville jag göra så personliga vantar som det bara går. Det ska vara näst intill magiskt - vantarna som inte går att tappa bort! Broderat namn mitt på gör det än svårare för om någon vante skulle smita är det högst troligt att de oavkortat kommer tillbaka till den röda lådan som står på respektive barns plats. Lägg sedan till ett par vanthållare med broderat namn så tror jag att problemet definitivt är ett minne blott. Långa muddar går ju som en röd tråd genom hela sortimentet så det fick det bli också, då sitter de där de sitter.

Lillan är hur lycklig som helst över sina rosa vantar med strass OCH prinsesskrona på.


Lillebrors coola marinblå med stora gröna stjärnor. Han blev mest nöjd med dessa och de är med på dagis idag.

Henrys vantar i ljusblått med första bokstaven H i orange. Lillebror blev så glad när han kände igen sin bokstav i morse.

Lillans vantar med hjärtan för att matcha den sköna vintermössan från föra vintern som fortfarande är en stor favorit.

10 kommentarer:

  1. Kanonfina! Mönstret verkar rättså enkelt! Måste genast prova ett par i helgen! Tur att det är fredag.

    SvaraRadera
  2. Å vad jag önskar att mina tjejer ville ha tumvantar. Dom är ju superfina! Tyvärr vägrar dom. "Det ska vara fingrar på. Annars kan man inte leka." :-(

    SvaraRadera
  3. Super fina!! Briljant med snygga hållare till!!

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Gillar de med stjärnor; att hela inte riktigt får plats =)

    SvaraRadera
  5. Vantmönstret ser kanonbra ut. Ska testa i helgen tror jag. Ja unika vantar känns som ett måste. Och dina blev ursnygga!

    SvaraRadera
  6. Kanonfina! Kul med vantmönster måsste henast testa till min lille skrutt:)

    SvaraRadera
  7. Wow sååå snygga! De röda gillades skarpt:D
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj vad snygga!!! Himla bra idé att brodera barnets namn på, för då kanske de lättare hittar tillbaka till rätt barn igen på dagis;-)
    Om man nu bara hade en brodermaskin...

    SvaraRadera
  9. så fina de år..hur mycket kostar år det?

    SvaraRadera