onsdag 13 oktober 2010

Kanske en sån här?

Ja, det börjar bli hög tid att kika på vagn och annat man behöver till en liten ny människa. Det mesta finns ju efter de större barnen men en ny vagn är ett måste då Lillebror fortfarande vill åka vagn ibland när han blir trött i benen. Dessutom sover han ofta i vagnen när vi är ute på våra äventyr. Syskonvagn blir inte på tal alls, jag tyckte mest att det var tungt, otympligt och jobbigt trots att vi hade en Urban Jungle. Vår gamla trogna singelvagn från UJ har varit guld så vi byter inte märke, däremot såg vi att de har börjat med springvagnar som även fungerar i stadsterräng. Är den inte hur snygg som helst?

Vidare är jag lite sugen på en leandervagga att hänga i taket. Vi kommer inte hinna göra vårat vindsrum innan bebis kommer och är därmed hänvisade till det minsta sovrummet i hela huset. Men en leandervagga att hänga ovanför vår säng skulle fungera. Å andra sidan har vi investerat både i spjälsäng och vagga tidigare men barnen har i alla fall sovit med oss. Jag vill nog egentligen ha en leandervagga för att jag tycker att den är så fin och för att man kan "inreda" den med fina tyger.

5 kommentarer:

  1. Mycket fin vagn, jag har ju en liknande nu till Olga efter att hon "vuxit" ur Cresentvagnen. Men dock mycket billigare en Babytravel från Babyproffsen (3000kr). Uj är ju fina en erfarenhet då...jag upplever att den vagnen du visar är lite "lång", alla 3 hjuligar är ju långa men denna är snäppet längre upplever jag. Men smaken är som baken. Snygg är det verkligen! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Leandervaggan. Vi hängde vår i vardagsrummet för yngsta dottern och där sov hon så gott på dagarna, mitt i allt familjestök. Nu när Molly är 14 månader har vi tyvärr ingen användning för den. Kanske är du intresserad av att köpa den?
    Ha det gott!
    Hälsningar
    Tina

    SvaraRadera
  3. Jättefin vagn. En sån där vagga verkar ju vara urmysigt och även snyggt. Skickar en snöig hälsning från Luleå, ja, det snöar för fullt här.

    SvaraRadera
  4. Natalie, visst är den snygg? Jag tror att det är bilden som gör att den ser längre ut, rickard har varit och provkört den och är helt såld :-) Trehjulingarna är ju bara så sköna att köra, man kan köra med en hand och det gillas skarpt här hos Linders. Så skarpt att jag inte ens kan köra en paraplyvagn utan att bli fruktansvärt frusterad...

    Kuckilura, Ååååå om du vill bli av med den är jag intresserad, vad skulle du vilja ha för den?

    Camilla, huuuua snö redan :-) Här är det kallt men jag tror att snön låter vänta på sig ett tag till *hoppas*

    Kram

    SvaraRadera
  5. Aj, det gjorde ont i hjärtat att faktiskt börja fundera på att göra sig av med babygrejerna. Va fånig man är ;-)
    Vi tänkte sälja vaggan för 950:- och den är i jättefint skick. Det kommer med en takkrok och madrass givetvis.
    Någon gång under slutet av oktober / början på november ska min man till Stockholm. Kanske han kan ta den med upp då (om du skulle vara intresserad)
    Ha en trevlig dag!
    Tina

    SvaraRadera