torsdag 13 maj 2010

En liten liten målare

Idag har det varit måleri och jag har haft två hjälpredor. Det är väl faktiskt så att det tar längre tid att måla när Lillan och Lillebror är med. Dels får man hålla koll så att de inte stoppar ner hela rollern i hinken (det blir så kladdigt då) och sedan får man gå efter och släta ut det de målat för det blir kanske inte så jämt. Men det är så värt det! Det är så mysigt att de vill vara med och måla sina egna rum. Henrys rum är färdigmålat, det var skönt att bli av med den orange tapeten med små kattungar på. Inte riktigt min stil! Jag vill börja inreda NU, det här är ju kul men det är mycket roligare när man får ta fram textilen, måla möbler och jobba lite mer med "fluffet".

Vi har också dragit ner en massa glasfiberväv, det var terapijobb kan jag lova. Lycka är när man får en jättestor bit på en gång....




3 kommentarer:

  1. haha, det är så gulligt när barnen vill hjälpa till! jag har två kockar här hemma som alltid ska hjälpa till med maten. blir lite kladdigt, men mysigt!

    SvaraRadera
  2. T älskar också att hjälpa till! Både med maten och vid symaskinen. De är härliga de små :)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hur går det för er.
    Jag börjar nu så smått komma iordning.
    Men det är en bit kvar och jag har ändå inte renoverat något.
    Hör av dej när du har tid och lust.

    SvaraRadera