måndag 3 maj 2010

Sjömansklänning

Nu är jag färdig med min tolkning av sjömanskläderna så jag presenterar här: Sjömansklänning i prickigt med vit krage och röda detaljer. Priset är samma som finklänningen i Prislistan, där finns även förklaring på hur man går tillväga för att beställa kläder från Lillan & Lillebror.


Med huvudet under armen började jag sy med liv och lust, för att sedan upptäcka att klänningen nog var lite liten så det fick bli en till. Jag fick genast en beställning av Lillan som bara älskade klänningen. Jag blev ju lite förvånad eftersom hon är så rosa i sina klädval.

5 kommentarer:

  1. Men gud vilken charmig modell på sjömansklänning! Tyvärr så tror jag att mina töser skulle säga nej till en sån även om mamman skulle önska att de ville ha något annat än Hello Kitty :-S

    kram Mia :)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blev den lite söt? Lillan har lagt ner tjatet om Hello Kitty, kanske har hon insett att det inte är någon idé ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅH vilken superfin klänning! Här kommer det inte in nåt Hello kitty heller och än protestear hon inte :-)

    SvaraRadera
  4. Åhh verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  5. Natalie, taxk så jättemycket vännen. Håller på att räkna på priset, återkommer till Dig. Kram

    Paula, Tack så hjärtligt! Kram

    Nu får vi bara hoppas att lilla tjejen som ska ha den blir lika kär i den som Lillan blev!

    SvaraRadera