tisdag 4 maj 2010

Sjömanskostym pojk


Då serverar vi sjömanskläder till pojk. Jag fick lite beslutsångest så en skjorta är ljusblå och en är vit. Jag gjorde dem långärmade för att sedan kunna vika upp dem sådär slarvigt snyggt, det är praktiskt med långärmat på sommaren när solen blir för stark. Byxan är samma modell som Saltisbyxan, marinblå med vita detaljer. Eftersom de här är till en liten pojke på 6 månader gjorde jag dem med mudd.




Sjömanskostymen finns i färgerna marin, vit och chambrey. För prisinformation se prislistan till höger eller kontakta mig på ida@lillanlillebror.se


Kom gärna med feedback, det gör mig så glad

11 kommentarer:

  1. Så fina sjömanskjortor! Gillar den vita bäst, nej den blå, nej den vita - äsch :)
    Jag vill ha sailortopp till Sandras vita (blivande) jeans - någon idé?

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, det skulle passa Sandra bus :-) funderar ut något gulligt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Båda skjortorna är toppen, jag gillar nog den blå bäst, hur snygg som helst!!

    SvaraRadera
  4. SUPERFINT!!

    Du är så duktig!
    Tyckte allt var fint, den blå har mer karaktär och byxorna var fina med den färg-avvikande sömmen.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. MESC, tack så mycket för feedback. Alltid svårt när man får den där berömda beslutsångesten. Tur att det är fart i maskinerna (och tanten bakom)så att det kan bli en av varje :-)

    Natalie, Tack så hjärtligt! Jag blev också nöjd med byxan. Segelinspirerad men går ändå att ha till annat :-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Oh, vad himla snygga de blev. Tycker du lyckades med ditt uppdrag, ett modernare stuk på klassiska kläder. Vad tar du för ett set?

    SvaraRadera
  7. SÅ fin, du är så himla duktig!

    SvaraRadera
  8. mysigtdesign, Tack! verkligen roligt att höra :-) Pris för setet är: skjorta 295 kr och byxa 325 kr. Jag var in och kikade på era bärselar. Min Henry är ett "sjalbarn"ända sedan dag 1, han tycker fortfarande om att bli buren trots sina snart tre år. Finns det någon sele/sjal man kan ha på ryggen för så stora barn? Min rygg ballar ur titt som tätt. Billigare att köpa en sjal än att springa hos naprapaten hela tiden :-)

    Skapat av mig, stort tack till dig också! Så glad jag blir :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fina, gillar den vita bäst och brallorna var ju bara så fräcka till med sina detaljer. Härliga sommar set.

    SvaraRadera
  10. Lilla hjärtat, tack så jättemycket!

    SvaraRadera
  11. oj så fina kläder! skulle så gärna beställa sjömansskjortan till min son och stundande dop .. synd! Kom snart igen tycker jag!

    SvaraRadera