onsdag 5 maj 2010

Filtar

Axel och Nils...
Snuttefilt till liten Axel. Malin som beställt den beställde tidigare en snuttefilt i rosa och rött till liten Nova, som nu inte kan sova utan sin snutte. Det var så underbart att få veta det, tack Malin!

Om man inte gillar stjärnor går det ju lika bra med...moln. Små blå moln som svävar förbi. Nu är ju moln inte blå i realiteten men om man kan prata om rosa moln går det väl lika bra med blå? I barnens värld är i alla fall allt möjligt, precis som i Lillan & Lillebrors värld.

Ha en underbar dag!

5 kommentarer:

  1. Hej Ida o Grattis så mycket på din födelsedag! Hurra hurra för fint väder, kaffe o tidning :)
    Bebisfilten blev helt underbar med molnen, passar dem superbra! Fick reda på igår att de kommer o hälsar på oss om en vecka, tis 11 maj. Men, de e en liten grej bara... Har jag skrivit "Nils" till dig någonstans? Han heter Erik. Jag blir alldeles iskall o rädd att jag skrivit fel till dig. Eller är den här till någonannan som heter Nils?
    Kram!/Maria S

    SvaraRadera
  2. Men Herregud!!! Det är jag som tagit fel namn :-) Jag skrev ut så många samtidigt. Jag fixar en ny som det står Erik på, så får jag hitta en Nils som kanske behöver en ny filt. Kram vännen och vad bra att du skrev det så fort, nu är den ju redan på väg men du kan väl skicka tillbaka den till mig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar jag hade en nils...

    SvaraRadera
  4. Och förresten, ang Mei Tai för större barn så sydde vi en häromsistens till en STOR treåring och hennes mamma hälsar att hon somnar i selen titt som tätt utan att mamma storknar av bördan...

    SvaraRadera
  5. mysigtdesign, det löste sig :-) Storebror till Erik heter Nils så till slut blev det en gansa lyckad fadäs. Jag tog rätt fel namn.

    Vad kostar en Mei Tai till en treåring?

    SvaraRadera