söndag 13 december 2009

Snuttefiltar

Oskar och Elin. Jag tänkte att Ni kanske börjar bli lite trötta på Madickenklänningar nu så jag tog tag i denna beställning. Det kommer att bli ett par till Madickenklänningar innan jul men nu ska jag göra lite annat ett tag. 

I fredags var vi hemma hos Lillans favoritLisa som går på frisörskola. Hon klippte barnen och de blev sååååå fina. Lillebror blev så fin med jämnlångt hår, jag vill att han ska ha en lite längre pojkfrisyr. Sedan stod Lillan och kammade honom, helt plötsligt säger hon: Titta mamma! Hon hade en jättetofs i handen, hon hade alltså klippt av en tofs mitt bak på lillebror. Hon var så stolt och jag blev så arg, vilket gjorde att hon blev så ledsen. Hon ville ju bara vara så duktig som Lisa, som fick försöka rätta till nacken på Lillebror, vilket inte var helt lätt. Det växer ju ut igen...och nästa gång får jag se till att det inte finns några saxar att tillgå om Lillan skulle få inspiration igen...

4 kommentarer:

  1. Det känns väl bra, med en kommande frisör i familjen....! Skämt å sido, det växer ju ut igen, men visst blir man sur! Min dotter friserade kompisen, tack och lov klippte hon "kunden" lite i örat, vilket gjorde oss vuxna upp,märksamma på vad som var på G..... suck... just då inte så roligt, men idag, snart 10 år senare kan vi alla skratta åt tilltaget! Jättefina filtar, och helt fantastiska klänningar du gör!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blir man sur :-) Men som sagt, det kan ju vara bra med en blivande frisör i familjen. Jag kan tänka mig att man kan skratta åt det senare. Hon gjorde samma sak förra gången vi hade varit hos frissan men då på sig själv. Jag kom ut i hallen och såg en massa blonda lockar på golvet :-( Hon hade klippt luggen för att hon tyckte att den var i vägen :-) Men det verkar vara en grej alla barn ska göra...Tack för din berättelse och de fina orden!

    SvaraRadera
  3. Vi har också varit där. J klippte av sig sin lugg + lite till... Tur att de blir äldre och slutar med såna sattyg :D Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det bra att de förmodligen inte fortsätter med dessa tilltag :-) Problemet är väl att de väl hittar på andra. Kram

    SvaraRadera