tisdag 29 december 2009

Bebisfilt

Bebisfilt i ett tyg som jag bara blev så kär i, en smak av vår...




Julen har varit underbar och jag har njutit av varje sekund av den lediga tiden. Tyvärr har jag varit mer eller mindre vågrät eftersom jag drabbades hårt av dagisbacillerna. Nu är det dock dags att sätta fart igen. Igår kollade jag mailen och idag har jag svarat på dem och första projektet blev denna våriga filt till en liten Nova. 

Vi har fortfarande jullov, barnen är hemma och vi har det så mysigt. Vi kör duetter på Singstar, pysslar, lägger pussel, degar och åker snowracer...Lillan och Pappi åker, jag står och tittar och Henry springer bredvid. Han är försiktig till naturen och tycker att det går lite för snabbt, alltså springer han upp och ner, upp och ner, upp och ner, inte konstigt att han somnar tidigt på kvällarna?

Vi har också hunnit inhandla nytt kök till vårt nuvarande hus. Lillan & Lillebror gillar att stå och diska. vilket har resulterat i att dörrarna och stommarna svällt upp och går sönder. Så vi måste göra om det innan vi säljer. Jag och Lillan åkte till IKEA för att kolla in kök, när vi åkte hem var det bilkö och det stod verkligen helt stilla. Helt plötsligt säger hon JAFFAN, jag frågade vad hon sa, JAFFAN - som pappa brukar säga när det är många bilar framför...Ni kan ju räkna ut vad det är han verkligen brukar säga....

1 kommentar: