onsdag 2 december 2009

Prinsesströja

Två prinsesströjor i olika rosa nyans. Den ena skulle vara till Lillan men helt plötsligt ska det INTE vara muddar på tröjan?? Jag som tycker att det är så praktiskt nu när man ska ha lager på lager.

Idag har Lillebror klänning på dagis...Jag tog fram tre klänningar till Lillan att välja på, hon valde en och då hör jag Lillebror som satt bredvid: hmmmmmhmmmmm, den! Så hade han också valt sig en klänning. Jag försökte förklara att pojkar kanske inte ska ha klänning på dagis men insåg plötsligt hur löjligt det var. Varför ta den diskussionen med en tvååring som dessutom är helt utom sig av sorg eftersom han inte får ha klänning när Lillan får. han tycker att det är fint med klänning och det är klart att han får ha det om han vill...så idag har han långkallingar, tröja...och...klänning. Som tur var valde han en röd som inte är så väldigt "flickig". Ja, kanske dyker det upp en "pojkklänning" här på bloggen snart, jag tänkte att man kan sy en kafkan till honom...flummigt?? jajamensan!

2 kommentarer:

  1. Hahahah! Henry VILL ha klänning. Sandra vill INTE ha klänning (förutom ibland och då drar hon i den o känner sig sååå fin).
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, dom är härliga de små :-) Kram

    SvaraRadera