onsdag 2 december 2009

Dagisklänning

Dagisklänning i Klaras favoritfärger; rosa, gult och lila. Jag hoppas nu att det är tillräckligt med lila. vi ville ju få med alla färgerna men som mamma Marie sa, det får ju inte se ut som en clownklänning. 

Dagisklänning till Lillans kompis "lilla" Alva. Vi känner så många Alva så alla har ett litet prefix. Alvas mormor kom och knackade på en dag för att beställa lite julklappar till barnen. Verkligen jätteroligt att fler och fler mormödrar och farmödrar beställer kläder till sina barnbarn. 

5 kommentarer:

  1. Du gör så jättefina klänningar....vad är det för mönster?? jag gillar halsringningen riktigt mycket...hur gör man den?

    SvaraRadera
  2. Mönstret har jag ritat själv men liknande mönster finns säkert att köpa, ringningen är jättelätt att göra. Man ritar upp hela framstycket och drar en linje diagonalt från ringningen upptill ner till sidosömmen på andra sidan. Lite svårt att förklara i text :-) Sedan klipper man två av den, syr ihop axelsömmen, kantar och nålar ihop den nedtill och syr sedan på kjolen. //Ida

    SvaraRadera
  3. ok...livdelen är jag kass på men får försöka hitta ett bra mönster att klippa om. tack så länge, kanske hör av mig med fler frågor.

    SvaraRadera