lördag 14 november 2009

Värmande fuskkrage

Värmande fuskkrage till en liten tjej som redan har en mössa i denna kombination. Stjärnan på mössan är i det randiga tyget...och jag ville ha in en liten detalj med det tyget. Så insidan på knappslån är randig. Det är detaljerna som gör det!


Den marinblå fuskkragen sydde jag för att testa så att mönstret jag ritat var ok...det var det. Jag fick till slut prova på Lillebror och den satt så som jag ville, upp i halsen och ner på bröstet och ryggen. Den är också lite lite insvängd vid armen för att det inte ska bli bylsigt.

6 kommentarer:

  1. Superfin. Kul idé att ha med det randiga tyget. /Linn

    SvaraRadera
  2. i love it, jättefin och värmande ser ut, och så är det rosa, vilket hon älskar, så alla nöjda! kram till er!

    SvaraRadera
  3. Ida, tror du att Olga skulle kunna ha en sån här? Eller är hon för liten?
    KAnske skulle en sån där halsduk du sytt innan vara bättre, känns som det glipar lite mellan body och overall nu och det kommer ju bara bli kallare...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Natalie,

    Jag är lite osäker. Jag kan skicka med en av varje med klänningen så att du kan prova. Det kan nog fungera med kragen om man gör själva halsdelen lite kortare.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja om du har möjlighet så..Hittade du tyg till klänningen?

    SvaraRadera
  6. Jättefin!
    Precis en sådan som jag är ute efter till sonen...
    Vill du dela med dig av ditt mönster?
    Hälsningar Josefine

    SvaraRadera