tisdag 3 november 2009

Dagiskit

Ett dagiskit i blå moln med marinblå baksida och namnet Anton applicerat.

Vår vecka började som den förra slutade. Jag och Lillebror fick lov att göra en utflykt till Danderyds sjukhus för att inhalera. Denna gången fick han även kortison och jag hoppas att det kan göra att astman går åt rätt håll. Han blir hemma hela veckan. Idag fick han även sällskap av Lillan som vaknade med feber och halsont.

Det är tur att man fungerar så att man glömmer, annars hade jag brytit ihop redan innan detta började. Jag hade faktiskt glömt hur det var förra hösten men har nu fått en liten reminder. Även förra hösten hade vi klippkort på akuten. Så pass att bara vi kom i entrén började de plocka fram medicin till Lillebror...När han var fyra månader fick han Rs-virus och låg inne på Astid Lindgrens Barnsjukhus en vecka med regelbundna inhalationer. Efter det har han inte bara astma utan även krupp vilket gör att vi måste åka så ofta till sjukhus.

Många frågar om vi inte ska ha ett tredje barn men jag brukar säga att: Då skulle vi kunna sälja huset och hyra in oss i något rum på akuten ;-)

2 kommentarer:

  1. usch hoppas det blir bättre snart, är så läskigt när det handlar om barn å särskilt ens egna! som sagt så hoppas jag att ni alla snart mår bättre lycka till!

    SvaraRadera
  2. Å, tack! Det värmer och jag tror att det blir bättre snart.

    SvaraRadera