onsdag 25 november 2009

Enkla klänningen - ärmlös

Små enkla klänningar i A-skärning och utan ärm, stl 80.



Jag hade endast en liten snutt kvar av det röda så jag fick vara lite kreativ, jag satte då velour nedtill på klänningen. Det röda är tyvärr slut nu och finns heller inte att beställa, dessvärre. Det är så underbar röd färg på det, jag skulle kunna sy hur mycket som helst i det. Jag beställde ju också rosa eftersom jag trodde att Lillan skulle vilja ha något plagg i det tyget. Jag visade det för henne och frågade om hon ville ha en topp eller klänning i det. Hon funderade länge och sade sedan..." Ja, om du kan ta bort molnen". 

Jag undrar så när snön ska komma. Den lyser med sin frånvaro och här i Stockholmstrakten är det fortfarande oktoberväder med regnregnregn. Det är ju å andra sidan rätt så varmt vilket är positivt, man behöver inte bylsa på barnen alltför mycket kläder. Idag har vi träffat barnens kompisar Josephine och Madeleine. vi har faktiskt (tro det eller ej) bakat lussekatter. Till grejen hör att jag är så långt ifrån en bullmamma man kan komma. När det ska fikas på dagis är det mina barn som kommer med en varsin papperspåse från Pressbyrån. Men, jag kan ju sy kläder till dem...

2 kommentarer:

  1. ....man kan inte vara bra på allt, sa en kompis till mej när jag ojade mej om en sak jag inte fixade!
    Du är ju som sagt superduktig att sy :o)

    SvaraRadera
  2. Nej helt sant :-) Och det viktigaste är kanske att man bara erkänner det för sig själv, jag försöker inte ens. Näs vi bakar får barnen kladda en stund och sen kanske det blir en eller några bullar som ser för hemska ut ;-)

    SvaraRadera