torsdag 26 november 2009

Kajsaklänning - jul

Kajsaklänningen i jultema. En är till Kajsa som fick bli namne för denna modell och resten som är i stl 86/92 är till salu. Jag rycktes med och saxen bara fortsatte att klippa...

Tre klänningar till salu.
SÅLD
Kajsaklänning med handgjord spets, jag är ju barnsligt förtjust i just handgjorda spetsar. Jag tycker att det ger själ till plagget. Så jag har ständig bevakning på tradera efter dessa underbara tingestar. Jag har en hel korg full, jag har massor av olika så jag kan inte garantera att det blir exakt samma spets på alla klänningar men jag ser till att det blir fint såklart.
Kajsaklänning med sidenband nedtill som avslutas i en liten rosett, jag tycker även mycket om rosetter och andra lite roliga detaljer.
Så till syvende och sist, Kajsas klänning. Denna har resår både i ringning och ärmslut för rosetter är inte Kajsas grej. Däremot har jag satt en stjärna som ser lite ut som en snöflinga med stenar mitt fram. 

6 kommentarer:

  1. Åååh, de är så fina! Blir suuuugen... Älskar verkligen dina klänningar! Kramis :)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Vad glag jag blir :-) Lillan fick den med stjärnor och blev så lycklig att hon skuttade omkring här hemma och fnittrade :-)

    SvaraRadera
  3. Har hittat hit genom en annan blogg... jättefina grejor du gör. Blir sugen på nya julooutfiter...

    SvaraRadera
  4. åh man vill ju ha en liten tös oxå när man ser så fina klänningar. Lillkillen har haft den gröna tröjan å gubbyxorna idag. Har fått positiva kommentarer om det setet så det vill jag föra vidare till dig, detsamma gäller bodyn å byxorna.

    SvaraRadera
  5. ååååå så nydelige!!! Jeg holder også på med julekjoler, det er så deilig med rødt!!! :)

    SvaraRadera